HTML

Párosítsd!

2011.02.01. 19:59 Sceurpien

Engem, mint vérbeli filmzenefanatikust, nagyon zavar, hogy a legtöbben egy-egy filmnek csak a főtémáját ismerik, pedig vannak éppoly, ha nem még zseniálisabb melléktémák, dallamok. Rengeteg példát lehet erre mondani, de a legegyszerűbb, ha egy játékban jön rá mindenki, mennyire is ismeri a filmek "egész" zenéjét.

Ha valaki úgy érzi, van megoldása, nyugodtan kommenteljen, mert erre elég nehéz pontos választ adni. 

7 komment

Legjobb Filmzenék 29. - Az utolsó mohikán

2011.02.01. 18:23 Sceurpien

Nah visszatértem, most végre rendesen, napi egy blogbejegyzéssel. Hogy ezt megpecsételjem (magam előtt is), így folytatom a 100-as listám újabb tagjának feltöltését.

Trevor Jones zenéje klasszikus, aki ismeri a filmet, az biztosan a főcím-dallamot sem felejti el egyhamar. Nem maradhat le egy hosszú filmzenés listáról sem.

 

1 komment

Studio 60 - Egy kis dallam

2011.01.20. 16:26 Sceurpien

A Studio 60 című elkaszált, de egyébként jó kis sorozat egyik részének endingje, egy szép kis dallammal.

Szólj hozzá!

Találd ki, mit hallgatsz!

2010.12.26. 20:06 Sceurpien

Mivel a régi találd ki videóknak is volt egy kis sikerük, remélem a felújított sorozatnak is lesz egy kevés :) 

A videóban három rövid zene van, ezek közül a kritikusok szerint a harmadik a legszebb, ugyanis annak hála a zeneszerzőt a kategóriáján belül díjazták is. 

A nyertesnek, csakúgy mint régen, felajánlok egy tábla Milka csokit. Mondjuk a sok nyereményből még mindig csak kettőt tudtam átadni, de istenem, nem csak rajtam múlik :)

Családtagjaim, és akik szeretnének később azok lenni, kizárva, mert nekik már mutattam :)

1 komment

Golden Globe jelöltek - 2011 – Legjobb filmzene

2010.12.21. 20:47 Sceurpien

Ahogy néhány korábbi cikknél felvázoltam már, de azért itt is megteszem, az idei év a két évvel ezelőttinek egy újragondolása, legalábbis ami a díjátadókra készített filmeket illeti. Nincs ez máshogy a filmzenék esetében, sőt itt talán még több hasonlóságot láthatunk a 2009es és 2011es Golden Globe jelöltek között, mint más kategóriákban.

 

Az előző betétdalos cikkemben megpróbáltam követni a jelöltek hivatalos, ABC-sorrendjét, most is emiatt kezdem csak a The King’s Speech-hez írt zenével. Alexander Desplat munkája, és aki éles szemű, máris észreveszi a párhuzamot: a 2009ben legtöbb jelölést kapó Benjamin Button film zenéjét, és az azért járó jelölést ugyanígy zsebeli be most is a francia zeneszerző. Desplat ugyanazt hozza, amit tőle már elkezdtünk megszokni: picit játékos, zongoraversenynek ható dallamok. Leginkább a Julie & Julia zenéje az, ami ezt az érzést szokta kelteni, de ha az ember belehallgat egy picit a Sims játékok zenéjébe, akkor a vidámabb, pattogósabb részeknél szintén felismeri a stílust. A lassabb részek tartogatják a meglepőbb, szebb részeket, a lentebb található zene is ebből a fajtából van. Itt kell megemlíteni, hogy feltehetőleg a szerzőt jövőre is elő fogják venni, mert már a Harry Potter hetedik részének első feléhez is gyönyörűen belesimuló zenéket írt, várhatóan az erősebb, mozgalmasabb második fél még egy jelölést dob majd az ölébe, ha csak nem szorítja ki magát egy másik filmmel.

 

 

Danny Elfman két éve a Milkért kapott Oscar jelölést, akkor az aranyglóbuszra még csak nem is nevezték, nem úgy idén az Aliz Csodaországban zenéje megütötte a mércét. Véleményem szerint, annak ellenére, hogy ha valakit személyes kedvencnek kéne választani a zeneszerzők közül, erősen felé hajlanék, ez a munkája nem sikerült a legjobban. Csak az utóbbi években a Milk, a Hellboy 2 és a Wanted is mind sokkal jobb volt, nem is beszélve a régi darabokról. Szóval, ha a cikk végére biggyesztett „amik kimaradtak” lista tagjai miatt ki kellene húzni a listáról egy-egy nevet, először biztosan ezt a zenét törölném innen. Elmegy, egyedi, de egyáltalán nem az a szint, amit elvárnék tőle.

 

 

Nem is lehetne jobb bizonyíték a két év párhuzamára annál, hogy az egyik legesélyesebb jelölt az az A. R. Rahman, aki szinte a semmiből berobbanva vitte el a 2009es év csúcsfilmjének számító Gettó milliomos (Slumdog Millionaire) filmzenéjéért a legnagyobb filmes díjakat. Ahogy a rendező, a forgatókönyvírók és a producerek, úgy a zeneszerző is át lett mentve az indiai film készítői közül, így a 127 Hours névre keresztelt, egyelőre sehol be nem mutatott, de egész jónak tűnő mozi pályázhat az akkori babérokra. A zene néhol egész monoton és semmilyen, de ez a legnagyobbakkal is előfordul, inkább az a fontos, hogy Rahman meg tudott újulni, és alkalmazkodott a teljesen megváltozott feltételekhez: kicsit westernes, kicsit lassú, kevés, de ütős dallam, drámai váltások. A kritikusi díjak többsége díjazza a filmhez illő dallamokat, és a trailer alapján az albumon lévő pár szám ennek mindenféleképpen eleget tesz.

 

 

Tren Rezor és Atticus Ross neve mutat a legfurábban ebben a listában, őket a Facebook-film, a Social Network zenéjéért jelölték. Az egész album, ahogy a film is, tartalmaz egy kevés dallamosabb számot, valamint sok elektronikus, néhol techno-szerű villongást. Feltehetőleg az előzőek miatt választották be az idei év öt legjobb filmzenéje közé. Őszintén meg kell mondanom, hogy engem egy dallam annyira nem tud lenyűgözni, pláne ezzel a fura stílussal, sokkal jobban tetszett a trailer zenéje, ami elvileg a film végén is elhangzik.

 

 

Két évvel ezelőtt sokan felhördültek, amiért Hans Zimmert és James Newton Howardot nem jelölték a The Dark Knight (A sötét lovag) filmzenéért. Az ok az volt, hogy túl sokan voltak megjelölve, mint szerzők: ezt a rendező és a producerek azért csinálták így, mert a film túllépte a költségvetési limitet, és így nem kellett a kisebb „segédeknek” annyit fizetni. Szóval, míg a legtöbb film szintén nem egy-két ember munkája, csak ott ez pénzzel van kompenzálva, itt nem történt meg, felkerült a nevük a zeneszerzők listájára és máris sok volt a nagyoknak. Egyfajta szép gesztus, hogy az ugyanolyan ütemzenés Inception zenéje ezúttal felkerült a jelöltek listájára, habár sokak szerint sem ez, sem a Dark Knight zenéje nem is igazán zene, csak dallamos ütem. Én ezzel nem értek egyet, szinte ugyanazt a hatást adják a lassabb számok, amit a 127 Hours-nál is leírtam, a gyorsak pedig tipikusan olyanok, amik jó vágással minden akciójelenetet feldobnak.

 

 

És akkor ami kimaradt: ide most csak egyet teszek be, habár lenne még pár példa. Én leginkább a Black Swan-t hiányolom, ami több kategóriában is indul, de egyre inkább úgy érzem, hogy csak mutatóba tették oda ezekbe. Mondhatni: szegény blekszvent az ág is húzza. Az ok, amiért például a zenéjét nem jelölték feltehetőleg hasonlóan mondvacsinált, mint két éve a batman-film zenéjéé: túl sok lett átmentve klasszikus (értsd nem „eredeti”) számokból a filmzenébe. De mit vár a kritikus, ha egy balettfilmről van szó? Clint Mansell egyébként szerintem nagyon szépet alkotott megint, már két éve a The Wrestler (Pankrátor) zenéje is megfogott a minimalizmusával, és akkor nem is beszélek a világ talán legismertebb filmzenéjéről, a Requiem egy álomértról, ami szintén az ő műve. Érthetetlen, hogy még egy elbutított Oscar-jelölés sem jár számára, pedig idén még a Moon filmzene is nagyon szép volt tőle.

 

 

És akkor a tippem: 127 Hours vagy King’s Speech. Inkább az utóbbi, hiszen három éve folyamatosan jelölik Desplat-t, és végre illene neki is kapnia egyet.

 

Legközelebb, azaz holnap egy kiegészítő cikk jön ugyanezekről a filmekről, és majdnem ugyanebben a témában. Sajnos a kategória csak az én fejemben él, de érdekes összehasonlítás lesz.

Szólj hozzá!

Golden Globe jelöltek – 2011 – Betétdal

2010.12.15. 04:06 Sceurpien

Az idei év már első pillantásra jobbnak ígérkezik, mint a tavalyi, legalábbis ami a fesztiválokra és díjátadókra elkészülő filmeket illeti. Az elmúlt év gyenge közepes átlaga után idén újra jönnek a nagyágyúk: Darren Arronofsky és Peter Weir is újra kész lett egy filmmel, nem is beszélve a már agyonajnározott (jogosan) Inception érkezéséről, vagy David Fincher Facebook-filmjéről. De ne is beszéljünk többet ezekről, mert mindnek meg lesz a maga helye, kezdjük az idei körutazást a zenéknél.

A legjobb betétdal kategória jelöltjei azon kevesek közé tartoznak, ahol csak számomra ismeretlen dalok vannak: az aranyhajat és a Narniát még nem láttam, a Börleszk és a Country Strong pedig még nem érkezett hazánkba.

A Christina Aguilera főszereplésével készült Burlesque folytatja a múltévi Nine, és a jóval korábbi Chicago és Moulin Rouge vonalat: valami csaj valahova kerül, ahol táncikálnia és énekelnie kell, és raknak hozzá fűszerként egy-két hírességet (pl. Cher). Ennyi elég ahhoz, hogy a 12-18-as és a 28+os női korosztály teljesen elaléljon, pláne akkor, ha van egy Ewan McGregor, vagy egy Richard Gere is a filmben. Ebből a műből két dalt is a legjobbak közzé vett az aranyglóbusz zsúrije:

Bound To You by Christina Aguilera

 You Haven't Seen The Last Of Me by Cher


A Country Strong szerény véleményem szerint a lehető legrosszabb módon próbálta meg folytatni a Crazy Heart örökségét: nem a country énekes szálat kellett volna megtartani, hanem a szomorú férfi-hangulatot, ha mindenképpen díjat szeretnének. Mi sem igazolja ezt jobban, hogy ezt a kategóriát múlt évben Ryan Bingham Weary Kind-ja nyerte, a Crazy Heart-ból, ami pedig a szintén betétdalnyertes Wrestler (Pankrátor) stíluskoppintása. Ezzel szembe menve idén tényleg nincs „férfidal”, itt Gwyneth Paltrow énekli egyébként egyáltalán nem rosszul Bob DiPiero, Tom Douglas, Hillary Lindsey és Troy Verges dalát. Ezt a felsorolást csak azért ejtettem meg mert... mindjárt kiderül.

Coming Home by Gwyneth Paltrow


Az Aranyhajat még nem mertem megnézni, elvégre férfiember jó szívvel csak nem ül be egy Disney mesére. A készítők nem bízták a véletlenre: a jelölt dalt az az Alan Menken szerezte, aki már nem egy Walt-féle mesét emelt tökéletesről zseniális szintre: Aladdin, Pocahontas, Kis hableány, Notre Dame-i toronyőr, Szépség és a Szörnyeteg... csoda hogy csak 8 Oscar-t nyert? Nem, nem írtam el. Csak az Amerikai Filmakadémia nyolcszor adta neki oda az aranyszobrocskát, és további tízszer jelölte a megtisztelő díjra, utoljára egyszerre három dallal a Bűbáj (Enchant) miatt 2008-ban, amikor végül is a Falling Slowly c. dal vitte el a Once-ból. Jah és még egy apróság a számról, ha már a többiről nem nagyon írtam: érdemes megfigyelni, amikor a srác énekli azt a két szót, hogy „crystal clear”. Elég ritkán használják az angolok, érdekes, hogy pont olyan akcentussal mondja itt Zachary Levi ezt, mint Jázmin hercegnő a Whole New World-ben, ami ugye szintén Alan Menken.

I See The Light by Mandy Moore and Zachary Levi


A Narniának szokása minden rész végére egy teljesen oda nem illő dalt bevágni: legalábbis ez lesz a következtetés, ha a jelölt szám, csakúgy mint Regina Spektor The Call című számát a második részben. Az egészben tényleg csak az a zavaró, hogy a szám tényleg nagyon szép, zseniális, csak nem odavaló. Kár is érte, hogy azt például nem jelölték Oscarra, sem Golden Globe-ra (a korábban említett 2008-as évben, amikor Alan Merken kapott 3 jelölést, és a Once nyert, úgy látszik nem fért bele a mezőnybe), pedig sokkal jobb volt, mint a mostani kis izé, amit egyébként Hillary Lindsey, Carrie Underwood és David Hodges írtak. Akinek éles a szeme, észrevette, hogy Hillary Lindsey, akiről még életemben nem hallottam (és az IMDB se J) két számmal is képviselteti magát az illusztris mezőnyben.

There's A Place For Us by Carrie Underwood


És akkor a futottak még kategória: azaz nem is azok, hanem akik egyértelműen kimaradtak, pedig itt lenne a helyük.

Végighallgatva a számokat egyértelmű, hogy ezt a szintet simán hozta a más kategóriában egyébként jelölt Így neveld a sárkányod (How To Train Your Dragon).

Sticks and Stones by Jonsi


Óriási hiányzó a Toy Story 3, aminek az első része már egyszer megnyerte ezt a kategóriát, és szintén több dalt is delegálhatott volna a mezőnybe. Ezek közül az első rész díjnyertes betétdalának spanyol változatát (igen, ez elhangzott az eredeti angol részben J) rakom ide.

You’ve Got a Friend In Me by Randy Newman


És még sokan mások. Viszont megteszem a kötelességem, és mondok egy tippet is: szerintem a legjobb egyértelműen a Coming Home volt a Country Strong-ból, de az Aranyhajat sem zárom ki. Ismerve a zsűriket, nem lehet kizárni a Burlesque-et sem, hiszen simán adnak akár egy Oscart is egy híres zenésznek, ha már épp itt van, és akkor még nem is mondtam, hogy Carrie Underwood is elég népszerű Hollywood-i berkekben, szóval fogós kérdés. Remélem a Gwyneth Paltrow dal nyer. Én arra szavazok.

Örülök, hogy elolvastad ezt a posztot, nemsokára jelentkezek egy másik kategóriával!

Szólj hozzá!

The Wrestler from espanya

2010.12.08. 18:46 Sceurpien

 Ha van valaki, aki gyűlöli a Cover-eket, akkor az én vagyok: a számokat csakis a saját szövegükkel, kiejtésükkel, hangmélységükkel szeretem, azaz ha egy számban énekelni kell, és nem az eredeti, nálam már bukta.

Ezzel szemben a múltkor egész véletlenül találtam rá egy olyan "átdolgozásra", ami után majdnem elsírtam magam (mondjuk az eredeti szám is ugyanezt váltja ki belőlem), és nem azért, mert annyira rossz.

Egy spanyol (nyelvű) srác énekli hamisan, bután, sokszor elhalandzsázott szöveggel Bruce Springsteen The Wrestler-jét, ami már volt párszor a blogomon is... és hihetetlen, hogy az ember (ha érti a szöveget, érti a hangulatot), mennyire meglátja ugyanezt a srácban is.

Aki nem hallotta az eredetit, sürgősen nézzen utána, ha mást nem itt...

"Spanish" version:

Szólj hozzá!

Egy kis szünet után...

2010.11.03. 12:54 Sceurpien

Sziasztok

Volt egy kis szünet, nem tagadom, de a héten újra lesz időm foglalkozni a bloggal, és remélhetőleg ez most így is marad. Hogy mire számítsatok?

- Az átmeneti design, amit nemrég felvett magára a honlap szép lassan el fog tűnni, és átveszi a helyét a szerintem végleges design.

- Egy lista az eddigi legjobb idei filmzenékről, amiket ha nem is jelölnék Oscar-ra, de érdemesnek találok a meghallgatásra.

- Immediate Music és Audiomachine összeállítás, ahogy azt korábban a Two Steps From Hell-nél láthattátok.

- A TOP100 következő darabjai :)

Szólj hozzá!

Hozzátok haza a fiúkat!

2010.09.29. 22:20 Sceurpien

Nem nagyon szoktam politikai témájú lenni, most sem leszek az, csak kicsit hippi. Ez a szám jobban üt, mint akármelyik buzdítóbb dal... 

Immediate Music - Bring The Boys Back

Szólj hozzá!

Hősök negyedszer - alternatív opera egy játékban...

2010.09.27. 20:12 Sceurpien

Íme hat szám, a Heroes of Might and Magic IV c. játék kastélyainak zenéi. Az első három gyakorlatilag tényleg lehetne egy opera pár része is akár, és ezzel a hat számmal nekem beírta magát a játék a legszebb zenéjű darabok sorába.

Sorrend: Castle (Life Theme), Preserve (Nature Theme), Asylum (Chaos Theme), Necropolis (Death Theme), Stronghold (Might Theme), Academy (Order Theme)

Szerzők: Steve Baca, Rob King és Paul Romero

Szólj hozzá!

Lop, csal, de legalább nagyon jó

2010.09.25. 10:15 Sceurpien

Nah ki mondja meg, hogy ez minek a zenéje? Lehet tippelni. 

Segítség 1. : egy trailerben van, máshol nem.
Segítség 2. : valamire nagyon hasonlít, nah nem annak a trailerében van.
Segítség 3. : az nem elég nagy segítség, hogy ennyire szép, és egymás után öt-hatszor is hatásos?

>

2 komment

Legjobb Filmzenék 30. - Shrek

2010.09.19. 20:02 Sceurpien

Harry Gregson-Williams és John Powell közös gyermeke.

Miért nem került előrébb? 
Mert egy ilyen számot még én is össze tudok hozni...

Miért nem került hátrébb?
Mert nem gyönyörű? :)

Szólj hozzá!

Two Steps From Hell - Best Of

2010.08.30. 22:15 Sceurpien

Ellentétben X-Ray Doggal, a Two Steps From Hell eddigi teljes munkáit böngésztem végig, hogy megkeressem nektek a legjobbakat, nem meglepő tehát, hogy újabb videóhossz rekord született a blogon.  Enjoy :)

A minőség miatt két részre kellett szednem, így élvezhető a hangzása :)
Első rész:

Második rész:

Szólj hozzá!

Globus - Orchard of Mines

2010.08.24. 00:50 Sceurpien

A Globus és Immediate Music egy másik munkája.

A szám szöveg nélkül Immediate Music - Serenate, szöveggel pedig Globus - Orshard of Mines.

Az előbbi változat az alapja egy most csinált fake-traileremnek, tessék megnézni: Link

Szólj hozzá!

Trailer egy trailerzenés bandához

2010.08.19. 16:59 Sceurpien

 Az előző blogbejegyzésen felbuzdulva lesz egy hasonló amint újra tudok blogbejegyzést gyártani :).

Addig is itt egy trailer azokról a trailerekről, amiket mostanában ők csináltak zeneileg. 

Következtetés: Idén ők a legnépszerűbbek :).

1 komment

X-Ray Dog

2010.08.18. 18:46 Sceurpien

A röntgenezett kutya 2002-ben alakult, nagyjából akkor, amikor a trailer zene igazán divatba jött. Ebben az évben 10 lemezt adtak ki, sorrendben:

  • New Music
  • Bonz Unleashed
  • Prime Cuts
  • Sit Up and Listen
  • Fresh Meat
  • New Tricks
  • Mad Dog
  • A Breed Apart
  • Double Live Doggie Style I
  • Double Live Doggie Style II

Az albumok érdekessége, hogy a címekben azóta is (47 albumuk van, ha jól tudom) az elsőt kivéve megmaradtak a kutyás utalásoknál. Másik érdekesség, hogy a legtöbb album soha nem jelent meg, cska az interneten, illetve trailereket, reklámokat gyártó cégek vehetik meg az egyes számok használati jogait jó pénzért.

Most pedig jöjjön ezekről az albumokról egy kis ízelítő. Kihagyom a technosabb, r&bsebb, countrysabb, rockosabb, metálosabb számokat (mert van nem egy az albumokon), és csak a komolyzeneibbek közül választom a legjobbakat. A válogatás szubjektív természetesen, és bár nagyon szőrösszívű akartam lenni, így is túl sok szám került talán bele. De lehet hogy ennyi sem lenne elég. A blog eddigi leghosszabb videója következik. :)

Szólj hozzá!

Címkék: zene trailer 2002 best of dog leghosszabb x ray

Audiomachine - Fallen Soldiers

2010.08.18. 17:08 Sceurpien

Az elmúlt héten már épp kezdtem azt hinni, hogy lassan már mindent hallottam. A mozi és a youtube egymás után ontotta az áltam fejből ismert trailerzenékkel összeaggatott darabjait, és kicsit szomorú lettem, hogy sok más általam szeretett dallam nem ilyen népszerű, és inkább vágják be ezredszerre is a Requiem for a Tower-t egy akciófilm alá, mint egy a nézők számára kevésbé ismert valamit.

Az elmúlt pár nap a rosszkedvemen nem sokat csökkentett, egyedül az történt, hogy rájöttem, még mindig milliárdnyi trailerzene van a világon csak a "nagyoktól", amiket nem ismerek. Kerek négy órája megy egy nagyságrendileg egészen éjfélig ismétlés nélkül hallgatható Audiomachine összes, és ellentétben az előzetes terveimmel, hogy ma X-Ray Dog kerül majd a blogra, végül mégsem.

Audiomachine - Fallen Soldiers

Szólj hozzá!

Címkék: zene trailer fallen soldiers audiomachine

Trailer Játékok versenye 2.

2010.08.17. 16:48 Sceurpien

Határidő: 2010.08.29.

A verseny letelt.

Szólj hozzá!

Apróságok a trailerzenék világából

2010.08.17. 15:02 Sceurpien

A mai napom egy hatalmas felkészülés egy projektre a blogon, ami egy korábbi játék második részével fog kezdődni, aminek a meghirdetése, ha minden igaz, még ma délután, vagy kora este megtörténik. Ehhez ma rengeteg trailer zenét hallgattam meg, és mivel a Future World, a Two Steps From Hell, Veigar, X-Ray Dog, az Immediate Music, a Pfeifer Broz, a Post Haste és végül az Epic Music kb minden zenéjét már legalább egyszer hallottam, mélyebbre ástam.

A kezem ügyébe került néhány kisebb trailerzenés társaság, némelyik nagyon kicsi, még annál is kisebb,a mit el tudtok képzelni, volt egy, amelyik egyetlen egy reklámra állt össze :).

Most egy hasonlóan kicsi társulatnak szeretném egy számát bemutatni. Az Auracle Music a szerencsés, akiknek a Youtubeon 2, azaz 2 számuk van fenn. A legkisebb karapószörcsögi népi együttesnek több van. 

Auracle Music - Top Of The Pack

Szólj hozzá!

Késők 33. - Az utolsó léghajlító

2010.08.16. 20:36 Sceurpien

Én a magam részéről elhatárolódom a dologtól. Nem láttam, és bár meg akartam nézni, már nem vagyok annyira biztos benne, hogy szeretném. Sokak szerint pocsék egy darab, de ebbe ne menjünk bele. Én mikor először meghallottam a címét azt hittem, hogy ez valami vicc, mert valamiért a léghajlításról a széleresztés jutott eszembe az izgibb módon... szóval el tudjátok képzelni titkon magamban azóta is ezen röhögök, de vártam a megfelelő pillanatot, hogy megosszam a világgal.

Zeneileg most háromszor ment le a teljes filmzene CD, és azt kell mondjam, rég éreztem ennyire tehetetlennek magam. Van egy úgy ahogy kellemes szám, és egy ami még erős ötös a tizes skálán, de az egész filmzenében nem nagyon találtam eredetiséget. A JNH fanok ne kövezzenek meg, de eddig ha egészében nézzük, akkor az illető legrosszabb munkája. Valójában fel sem ismerném hogy ő csinálta, ami már meglepő, sehol semmi rá jelelmző akkord, vagy hangzásvilág, leginkább talán egy Hans Zimmer tanítvány műve lehetne, John Powellé mondjuk. Nem baj, azért legyen nagy öröm a szerintem legszebb számot megkapjátok, az nekem tényleg tetszett. Őszintén. Ha nem tetszik, akkor tudjátok, hogy a többi még semmilyenebb és rosszabb.

1 komment

Késők 32. - Alice

2010.08.16. 02:13 Sceurpien

Már nem egy ideje csodálkozom azon, hogy egyik HP rendezőnek avagy producernek sem jutott eszébe Danny Elfman-t megszerezni a varázslógyermek kalandjaihoz. Vagy lehet, hogy eszükbe jutott, de a zeneszerző mondott nemet? Sosem fogjuk megtudni. Az viszont kétségtelen, hogy a 2010-es Tim Burton féle Aliz Csodaországban-nak talán az egyetlen olyan eleme, ami nem keltett csalódást az előzetes várakozások után, az a zenéje. A nagy beharangozások, és a Burton-Depp-HBCarter trió újabb zseniálisnak tűnő bevezetése azonban csak sémákból épült, a Burton féle világ is inkább csak árnyéka volt az eredeti önmagának, a 3D csak egy üres jelző az egyébként épphogy csak jónak nevezhető filmben.

Nah de térjünk vissza a zenére. Szemét módon, még a film premierje előtt kaidtak egy CD-t, Almost Alice néven, aminek smemi köze a filmhez, csak annyi, hogy róla a leg"híresebb" szám a film vége-főcíme alatt lemegy, ez ugye az Avril Lavigne féle Alice (Underground). Persze jól felkapták, és így a többség meg is feledkezett róla szép lassan, hogy hónapokkal később a Danny Elfman féle "score" is kiadásra került, így most már azt is hallgathatjuk kedvünkre otthon.

Itt álljon egy kis ízelítő, nagyrészt a film végéből. Kár, hogy a "harci" zene, azaz a film csúcspontja nem eltt valami nagydobás, de így is vicces lenne összehasonlítani a lassabb témákat a Nagy Hal, az Ollókezű Edward és még néhány Danny Elfman szerzemény hasonló részeivel, mert a nyílvánvaló hangzásvilágot leszámítva nem tudom hogyan éri el, hogy teljesen más hangszerekkel és dallammal is ugyanazt az életérzést közvetítse (mármint Danny).

Hogy visszautaljak a bejegyzés elejére: aki az első szám elejét nem tudja elképzelni az első néhány HP film introzenéjének is akár, az sürgősen javítsa meg a hallójáratait. Jó azt az apróságot leszámítva, hogy ismételgetik benne süketmormota módjára, hogy Alice :).

01 - Alice's Theme (0:00-5:07)
19 - Alice Reprise #4 (5:08-6:09)
22 - Blood Of The Jabberwocky (6:10-8:43)
23 - Alice Returns (8:44-12:05)
24 - Alice Reprise #5 (12:06-15:03)

Szólj hozzá!

Büszkeség és balítélet - Episode 4

2010.08.10. 15:52 Sceurpien

 Egy újabb B&B, ezútta az, amiben már tényleg van Pemberly, sőt egy ilyen névre hallagtó szám is.

12 - Telling The Truth
13 - Farewell To The Regiment
14 - Pemberly
15 - Darcy Returns
16 - Piano Summary (Episode Four)

Szólj hozzá!

Büszkeség és balítélet - Episode 3

2010.08.10. 15:32 Sceurpien

 Még egy adag Büszkeség és Balítélet, ezúttal a harmadik rész zenéi.

07 - The Gardiners
08 - Winter Into Spring
09 - Parting
10 - Rosings
11 - Piano Summary (Episode Three)

Szólj hozzá!

Büszkeség és balítélet - Pemberly

2010.08.09. 17:27 Sceurpien

 Helyileg nem stimmel, de mivel ez jutott épp eszembe, így az első kiegészítő blogbejegyzés címe (és a videóban lévő kép) a fiktív Pemberly filmbéli megformálójának a Lyme Park-nak egy fekete fehér grafikája lesz. Ez igazából csak egy ilyen apró közérdekű közlemény, hogy ha valaki szeretne olvadozni és arrafelé jár (mondjuk Cheshire megyében, Angliában), akkor ugorjon be. A kastély, de méginkább a parkja egy Disley nevű helytől délre van. Az épület 1346-ban épült, és még könyvtár is van benne. :)

Számok:

02. Dance Montage
03. Elisabeth Observed
04. Piano Summary (Episode One)
05. Canon Collins
06. Piano Summary (Episode Two)

Szólj hozzá!

Legjobb Filmzenék 31. - Büszkeség és Balítélet

2010.08.08. 23:15 Sceurpien

Én, mint aki vagy ötvenszer látta a minisorozatot, sok más nőtársammal (huh ezt nem tudom miért írtam), szóval sok más emberrel együtt tudjuk, hogy "zenéjét szerezte: Carl Davis". Filmzenetörténelemben Carl Davis egy ismeretlen bejegyzés. Mégis zseniális.

Így első körben jön fel az Opening Music, aztán később egészítem ki a többi számmal. Ígérem, mindegyik zene, ami elhangzott a hat részben, fel fog kerülni.

Szólj hozzá!