HTML

A karácsonyi meglepetésről

2009.12.26. 00:00 Sceurpien

Sziasztok

Nem nagyon írtam a karácsonyi meglepetés megszerzéséről, viszont érdemes, mert tanulságos mese. Körülbelül már december elején tudtam, hogy a Télapu lesz a kiszemelt, és akkor elkezdtem nézni, hogy honnan szerezhetem meg a filmzenéjét. A netes megrendelés az USA-ból annyira nem a kedvencem, valamint iTunes-ra sem költök, viszont élőben a boltban szívesen megveszem a FilmZenét. Legalábbis ezt vallom általában, akkor is, ha ingyen letölthetném, mert azzal a kidobott pénzzel tisztelgek a zene előtt, meg a cd-t gyártó indiai nyomorgyárak előtt. Dehát nem volt, pedig három helyen is jártam, ahol vannak filmzenei cd-k.

Második (és egyben első) lépésként ugyanekkor elkezdtem leszedni egy torrent-et, ami állítólag a film zenéje. Sőt minden bizonnyal az. Csakhogy rövidesen kiderült, hogy a torrent áll, mégpedig 37,6%-on, és körülbelül 4000 leecher jár ugyanitt, mint én. Éljen. Teltek a napok, ha volt időm, rákerestem, de csak ugyanerre a torrentre találtam hivatkozásokat.

Harmadik ötlet a rapidshare, de semmi. 23-án egy kedves ismerősöm, szöszmösz mutatott egyet, amit le is szedtem, viszont az egy régi, hasonló címen futó télapós film zenéje volt. 

Negyedik a youtube, és megkérni a videók feltöltőit, hogy küldjék el. Semmi.

Végül a második megoldás jött be, ugyanis szöszmösz talált egy "best of christmas music in OST" torrentet, amit leszedtünk. Éljen, megvan a filmzene.

Ciki volt még az, hogy ebben egyedül az első körben felrakott Loreena szám volt, aminek szövege is volt, vaalmint egy a filmben el nem hangzó szerintem nagyon béna szám egyfajta Bonus Track-ként. És ez a hivatalos OST cd volt. 

A később felkerült szám már a youtube módszerrel ért el hozzám. Nem szeretem a YoutubeGet és társai szerű programokat, mert a youtube nem a elgjobb minőségen tárolja azért a zenéket, szebb, ha elkéred a tulajdonostól. 

Ennyi is volt. :)

 

Megjegyzés:

Aki nem tudná, az OST az az Official SoundTrack rövidítése, azaz hivatalos zenei betét, vagy hivatalos filmzene. Sokkal többször fordul elő netes zenei berkekben a VA betűszó, ami pedig a Various Artist, azaz különböző előadók szöveget jelöli. Ez akkor fordul elő, ha mondjuk egy válogatás album, vagy egy Twilight vagy Transformers-szerű film kiad egy albumot, amiben 'rendes' számok vannak (pl. Linkin Park - New Divide), és ezek különböző előadóktól vannak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbfilmzene.blog.hu/api/trackback/id/tr291619691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása