HTML

Oscar egy éve

2010.02.15. 17:31 Sceurpien

Sziasztok

Sokan még nem nézték a blogomat a mostaniak közül, ezért gondoltam a közelgő Oscar átadó előtt mesélek és "idézek". Leginkább a nyitányt szeretném felhozni, ami annyira zseniális lett, hogy az Emmy díjat (az amerikai TV-s díjat) is elnyerte. Érzitek azért az iróniát. Az Oscar átadó egyik része, mondhatni dala megnyeri a legjobb tévés dal díját abban az évben. Azért ez sem gyakran fordul elő. 

Hugh Jackman host-ként nagyon jó volt, legalábbis arra, amiért oda rakták. Jóképű pasi, viccelődik, előadja magát. Idén, amikor az Egyszerűen bonyolult két pasi sztárja Steve Martin és Alec Baldwin lesz a "műsorvezető", nem tudom mivel fognak előrukkolni, de az biztos, hogy meg akarják majd dönteni a múlt évit. Ha már ennyit beszéltem róla, fel is rakom ide. Lentebb ott a dalszöveg is. Aki beszél angolul, annak nem valami nehéz, de a fordítást is mellékelem.

A dal előtt előbb köszönt mindenkit, és lefutja a köröket, aztán még beszél arról, hogy az akadémia (ami az Oscar-t osztja) szereti, ha az emebrek mást játszanak, mint amik, mármint nemzetiségileg, és felhozza példának Kate Winsletet (aki angol, és németet játszik), és Robert Downey Jr-t (aki amerikai, aki ausztrált játszik, aki fekete amerikait játszik), és mind a kettőt jelölték is, azon a rendezvényen, ahol ő, Hugh Jackman, aki ausztrál, és ausztrált játszik egy Ausztrália című filmben "csak" host. 

Ezt azzal folytatja, hogy a recesszió, a gazdasági válság miatt a filmipar is visszahúzódik, és jövőre valószínűleg már csak Új Zéland c. filmet fognak forgatni. Ráadásul az akadémia azt modnta, nincs elég pénz egy nyitány-számra, de ő, Hugh Jackman akkor is csinált egyet. Mert Hollywoodban a semmiből is lehet álmot építeni...

Csak egy alázatos "gettóbeli"
Aki ül a székben
A Legyen on is milliomosban
Mit fogok hazavinni a végén?
Mi a végső válaszom?
Ez meg van írva? Érdekel egyáltalán?
Csak azárt vagyok itt, hogy felhívjam egy barátom

Szia Sarah Jessica (Parker)
És ha azt gondoltam, hogy egyenlőség van
Szia Kate (Winslet)
Inkább úsznék emberi ürülékben
És ezzel az érzéssel kezdem el történetem
A Gettó milliomosnak szüksége van tejre (Milk)

Az M, I, L-ről és egy K-ról beszélek, Milkről
Azt mondom normális melegnek lenni, 
Harvey Milk vagyok, és toborzok mindenhol az USA-ban

Harvey-ról beszélek a palacsintán
Benne a tejjel (szóvicc: Milk = tej)
Csak egy kicsit adj nekem
Egy kicsit
Csak egy kicsit adj

Miért van az, hogy képregényfilmet, sosem jelölnek?
Hogy lehet egy milliárd dollárt nem figyelembe venni?

Mindenki elment megnézni a Sötét lovagot,
Mi van velem, hogy úgy érzem ez igazságtalan?
Nem elég feszes a golyóálló mellényem?
Vagy talán visszafele öregszem?

Amikor négy voltam, a hátam fájt, és ősz volt a hajam
Visszafele öregszem, de ez senkit sem érdekel
Pedig a kormánynak már a DNS-emet kéne másolnia
Valaki értesítse már a sajtót, mielőtt elmúlik
Vagy senki sem gondolja, hogy ez az eset különleges?

*Most szükségem van egy kis segítségre... Annie...*

Hugh: Miért nem égette el a kazettákat?
Anne: Nem tudom, mit is kéne itt mondanom?
Hugh: 18 percnyit töröltek
Anne: Ez egy igazi megtiszteltetés, de most már...
Hugh: Amerika bocsánatkérést érdemel.
Anne: Frank Langella (Nixon) ott ült rögtön mellettem
Hugh: Hagyja abba most a hazudozást, és mondja el az igazat!
Anne: Tényleg ezt akarod csinálni, Jackman?
Hugh: Frost vagyok! ... Vallj meg nekem.
Anne: Miért csinálod ezt? Add vissza a méltóságom!
Együtt: Nézd mit tettél velem!
Anne: Méltó ellenfél voltál.
Hugh: Miért ilyen izzadt a felső ajkad?
Anne: Tényleg? Én nem...
Hugh: Igen, de így szeretem...
Anne: Mister Frost, azt hiszem szeretem magát.
Hugh: Oh Nixon, azt hiszem én is szeretem magát

A felolvasó. Én nem láttam a felolvasót.
Majd egyszer megnézem, de így is késésben voltam.
És a Batmobile elkészítése is túl sok idő volt.
A felolvasó, tudom meg kell majd néznem az "Verőt"
(szintén szóvicc)
Elmentem a moziba, de nagy volt a sor
Mindenki a Vasembert nézte másodszor...

A pankrátor vagyok
Egyedül vagyok
A szerepem kiközösített, a szívem bybas-elve, de mégis felnőttem
A gettóból senkiként
Összetejeztem a gombomat (Milk = tej; Button = gomb)
Kivasaltam minden emberem, és lefagyaztottam a Nixon-om. (Vas-ember, Frost = fagy)

Mert én vagyok Hugh Jackman
És oly soká vártam
És semmilyen recesszió
Nem állíthattja meg a vallomásom
Vagy csendesítheti el a dalom

Ezek itt az Oscar-ok
Ezek az én álmaim
Én egy gettóbeli vagyok
Egy pankrátor
Felolvastam a felolvasót
Én vagyok Rozsomák (Farkas)

Egyébként szavazzatok hogy idén szerintetek mi volt a legjobb filmzene: 
http://legjobbfilmzene.blog.hu/2010/02/07/szavazas_335

1 komment

Címkék: oscar filmzene hugh award 2009 legjobb 2010 academy jackman

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbfilmzene.blog.hu/api/trackback/id/tr241760778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dün · http://konyvekazeletembol.freeblog.hu 2010.02.15. 19:09:19

Jaj, hát ez egy élmény volt, mert még nem láttam eddig és most jókat kacagtam, köszönöm :)
süti beállítások módosítása