HTML

A Trailer zenékről, és... Globus - Illumination

2010.04.15. 02:00 Sceurpien

A Trailer zenékről, és arról, miért hívom én így őket.

Számomra Trailer zene az, ami általában rövid, és a modern világban elgtöbbször reklámokban és filmbemutatókban találkozunk vele. 

Hogy van az, hogy ennyi cég megél belőle?

A trailerzenész cégek, egyesülések, zeneszerzők nagyjából a régi zeneszerzők utódjai. Ha nagyon be akarjuk határolni, ők azok, akik nem eléggé híresek, vagy nem elég befolyásosak ahhoz, hogy fiatal zeneszerzőként a film vagy játékipar felfigyeljen rájuk, így csatlakoznak egy ilyen konszernhez, ami tonnaszámra gyárt zenéket reklámokhoz és trailerekhez. Mivel ezekre nagy a kereslet, hiszen manapság több reklám megy a tévékben, mint releváns anyag, ezért belátható, hogy igenis meg lehet élni az ilyenekből. A konszern előnye még a kezdő kompozista számára, hogy nem kell saját magának egy nagyzenekart összeállítani, kórussal, hanem a legtöbb esetben már meg is vannak ezek a szükséges előfeltételek.

Ha ezek a cégek, szerzők így híresek lesznek, miért nem lépnek tovább?

Tovább lépnek. Az egyedüli trailer-zenészek közül a leghíresebb Veigar Margeirsson (Pl: Pirates...), aki már nem egy filmnek a zenéjét is jegyzi, de attól még rengeteg trailerművet is gyárt. A másik ok az lehet, hogy ha valaki egy filmhez, játékhoz szerződik, akkor meg van szabva a stílus, amit használnia kell, míg trailer zenéknél elég hetente egy akármilyen dallamot találni, ami a következő néhány tematikus lemez valamelyikén fog megjelenni. A legtöbbször nem kifejezetten egy reklámhoz csinálják a zenét, csak a reklámhoz veszik meg a zenét a már meglévő lemezről. Szóval óriási a szabadság.

Tematikus lemezek?

A legtöbb cég stílus szerint adja ki a műveit, olyan lemezeken, amik nem is nagyon kaphatóak átlagos lemezboltokban. Például az Epic Score CD-i azt mondják meg, milyen jellegű filmek traileréhez lehetnének a számok, amik rajta vannak, például "Epic & Adventure", amiből vagy öt lemezük van. Az Immediate Music (Pl: End of Innocence) szintén így dolgozik, még a címeik is hasonlóak, náluk van például "Romantic & Drama", ebből is három rész. A Two Steps From Hell kevésbé egyértelmű nevekkel, de ugyanígy tematikusan dobja piacra a zenéit. A "The Devil Wears Nada" (Az ördög Nadát visel) albumon például a romantikusabb, lassabb számok vannak (Pl: Little Ben), míg például a Nemesis (Pl: Immortals...), vagy Legend (Pl: Heart of Courage) korongokon epikus dallamok találhatóak.

Szoktak a cégek koncertezni is?

Ritka az ilyen, az egyetlen egyesülés, ami ilyenre vállalkozott igazán, az az Immediate Music, de még ők sem adták a nevüket a dologhoz. Globus (Pl: Preliator) néven nagyon változatás cd-t adtak ki, amin nem egy rendes szöveggel rendelkező szám is van, ráadásul ezekkel koncerteztek is, és egy élő felvételekből álló korongjuk is van, amit a Wembley-ben vettek fel. 

Végezetül akkor az egyik legjobb példa a Globus zenéjére (ami ugye mint írtam, az Immediate Music). Tehát szóljon az Epicon lemezről az Illumination c. szám. Egyszerre hasonlít egy számra mondjuk az Egyiptom hercegéből, de egy pop-zene is lehetne, néhány eleme meg egészen SoftMetal beütésű. Csak a rádióban hallható együtteseknek egy tagjuk sem képzett a saját hangszerén, mint itt akármelyik harmadrangú fúvós, aki egyszer sem fúj bele a kürtjébe a szám alatt. :)

Szólj hozzá!

Címkék: trailer zenék veigar

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbfilmzene.blog.hu/api/trackback/id/tr321922474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása